Novákoviny

stránky publicisty Jana A. Nováka

Informatika a média

Striptérky vraždím od čtyř let

hry

Případ Limnos nečekaným způsobem pěipomněl, že počítačovými hrami jistá část populace žije, zatímco jiná je proklíná. Varování odborníků před životem v pseudorealitě mi až do té doby připadala hysterická - tím spíš, že jsem také hrával. Až jsem jednoho krásného slunečního odpoledne zabitého u PC v náhlém hnutí mysli všechny hry smazal a získal tak bonus v podobě několika měsíců až let skutečného života navíc. Takže návykové to snad není. A může to být i užitečné; lidé, kteří od leteckých simulátorů přešli k opravdovým letadlům, nejsou výjimkou... Jenže zběsilá, vulgární a vesměs zmatená reakce na můj článek v Reflexu o vývojářích zadržených na ostrově Limnos naznačila, že část herní komunity život mimo reálný svět opravdu poznamenat může.

Případ Limnos, aneb Nepovedená česká invaze

lemnos1

Představte si, že na internetu najdete animaci instruktážním způsobem popisující vyloupení vašeho domu. Co byste udělali s autory, kdyby vám padli do ruky - a ještě ke všemu zase u vás doma? Ne, raděj neodpovídejte, tuším, že by to nebylo nic hezkého. Co ale tedy mají dělat Řekové se zaměstnanci firmy Bohemia Interactive které načapali, jak si na ostrově Limnos natáčejí vojenská zařízení? Tedy téže firmy, která předtím zplodila hru Arma III, v níž se odehrává vojenské přepadení téhož Limnosu?

Patnáct minut do elektronické apokalypsy

iwar

Třetí světová válka už začala - jen o tom ještě nevíme, protože se neodehrává před očima médií, jako ty klasické, ale v temných zákoutích internetu. Podle expertů může ve válku skutečnou přerůst kdykoliv. Začne to celkem nenápadně, ale na to, aby počáteční příznaky přerostly v katastrofu připomínající biblický Soudný den, bude stačit pouhých patnáct minut.

Války v kyberprostoru nabývají na intenzitě

kyber1

Masový útoku malwaru ozna?ovaného jako Flame znovu obrátil pozornost na problém zranitelnosti civilizace v é?e po?íta?ových sítí. Neviditelná válka v kyberprostoru zjevn? má mnohem v?tší rozsah, než si v?tšina lidí umí p?edstavit. A už nejde o naivní akce pubertálních hacker?, nebo takzvaných hackivist? typu Anonymous, ale o sofistikované útoky, za nimiž stojí vysoce organizované subjekty, nejspíš samotné vlády nebo tajné služby n?kterých zemí.

Nebezpečí neviditelných hlasů

podprah

Vypadá to skoro jako svatý grál reklamy: sta?í vložit do filmu nebo televizního záb?ru polí?ko s n?jakým p?íkazem a divák ud?lá, co po n?m chcete - i navzdory tomu, že ten obraz se mihl tak rychle, že ho ani nemohl zaznamenat. ?íká se tomu podprahové vnímání (subliminal stimuli) a názory na ú?innost metody se diametráln? liší. Zatímco jedni v??í, že jde o mocný nástroj reklamy a propagandy, nebo dokonce jeden z prost?edk? jímž elity ovládají sv?t, jiní tvrdí, že to funguje jen omezen? a za ur?itých okolností, nebo dokonce v?bec ne.

Ze stejného soudku

 
Joomla Templates: by JoomlaShack